© 2018 DANIKA DIENSTENCHEQUES

OVER DANIKA

MEDIA

REGIOKANTOREN

Danika is ontsproten aan de breinen van Menno en Kristel, een ondernemend en kroostrijk koppel, dat in die tijd de handen vol had met hun 5 jonge spruiten. Menno, geheel opgetrokken uit Zeeuws-Vlaamse klei, genoot een sociale opleiding, maar stortte zich naderhand in het bedrijfsleven. Kristel, opgegroeid in het Oost-Vlaamse Hamme en zelfstandig verpleegkundige, legde haar beroep neer toen ze zwanger werd van een tweeling, de twee jongste kinderen van het gezelschap. Zij zochten ijlings naar een extra helpende hand in het huishouden, maar moesten concluderen dat een gepaste hulp bijzonder moeilijk te vinden was.  Daarom gingen ze op zoek naar andere mogelijkheden en besloten om een dienstenchequebedrijf op te starten. Een erkenning werd aan de overheid aangevraagd en op 1 oktober 2007 kregen ze groen licht om officieel met Danika, Slavisch voor ochtendster, van start te gaan. Danika bood onmiddellijk haar voornaamste diensten aan: poets-, strijk- en zorgdienst.

 

De onderneming kwam al snel op dreef en klanten en medewerkers vonden massaal de weg naar onze dienstverlening. Gezien Danika overtuigd is van een lokale bediening van zowel medewerkers als klanten, steeg het aantal regiokantoren, net zoals het medewerkersaantal, gedurende de jaren gestaag. 

 

WAT IS DE VISIE EN MISSIE VAN DANIKA? 

 

Danika is gedurende de jaren uitgegroeid tot een provinciaal sterke onderneming.  Het dienstenchequesysteem verschafte sinds zijn ontstaan een geslaagde combinatie tussen tewerkstelling en dienstverlening. Danika wil hierin als sterk medium fungeren en een betekenisvolle rol spelen. Onze ambitie wordt vooral geduid door onze visie om alle betrokken partijen zo optimaal mogelijk samen te brengen volgens onze drie grote peilers waarin Danika een bedrijf is:

 

 … dat een onmisbaar onderdeel is van het leefcomfort van de klant.

 … waar medewerkers graag werken en blijven.

 … dat in de regio maatschappelijke welvaart creëert.

 

Wij streven met onze dienstverlening dus naar een professionele, kwaliteitsvolle en menselijke aanpak op maat van elke klant en medewerker. We voorzien daarom in een duurzame tewerkstelling voor al onze medewerkers waarin we investeren in een passend werkrooster, doelgerichte begeleiding, aangepaste opleidingen en een eerlijke verloning met bijkomende voordelen. Onze klanten kunnen steeds rekenen op een continue service die tegemoet komt aan hun wensen en waarin de ‘match’ tussen klant en medewerker prioritair is. 

Wil je meer info over DANIKA en al haar diensten? Bekijk gerust onze algemene website